O grze


Witaj w Stajni Marzeń!Oto seria gier, których bohaterką jest młoda dziewczyna pragnąca wkroczyć w pełen rywalizacji świat międzynarodowego jeździectwa i zmierzyć się z najlepszymi w walce o sławę i fortunę.


Gra rozpoczyna się w momencie przybycia do stadniny, w której nauczysz się podstaw sztuki jeździeckiej i opieki nad koniem. Niedługo nadejdzie czas zajęcia się własnym wierzchowcem i dalsze szlifowanie umiejętności jeździeckich.


Chęć zostania międynarodową mistrzynią zaprowadzi Cię w wiele ciekawych miejsc, gdzie dowiesz się wszystkiego o sztuce ujeżdżania koni! W trakcie nauki poznasz wielu ludzi, którzy poproszą Cię o pomoc. Jeśli im jej udzielisz, zyskasz ich wdzięczność i wsparcie.


Czy uda Ci się stać międzynarodową mistrzynią?


Czy odważysz się zaryzykować wszystko dla zwycięstwa?


Oto Stajnia Marzeń! ☺

Jak grać

W trakcie gry, na ekranie będą wyświetlane wskazówki. Kliknij wykrzyknik (!) lewym przyciskiem myszy, aby odczytać tekst pomocy. Znajdziesz w nim przydatne informacje o grze.

Ruch/Bieg/Kamera

Sterujesz postacią za pomocą klawiatury:

W: W przód
S: W stronę kamery
A: W lewo
D: W prawo
Spacja: Skok

Sterujesz kamerą, przesuwając kursor w kierunku krawędzi ekranu.

WSKAZÓWKA: Jeśli chcesz poruszać kamerą szybciej, naciśnij i przytrzymaj prawy przycisk myszy. Kamera zacznie poruszać się z taką samą prędkością jak kursor.


Interakcja z postaciami
Postacie, z którymi możesz porozmawiać, oznaczone są wykrzyknikiem. Najedź na nie kursorem, który zmieni się wtedy w chmurkę z wykrzyknikiem (jeśli chmurka ma szary kolor, jesteś zbyt daleko – przybliż się!). Następnie naciśnij lewy przycisk myszy.

Otworzysz w ten sposób okno z możliwością wyboru zadania, o którym chcesz z daną postacią porozmawiać. Pod koniec dialogu musisz odpowiedzieć, czy podejmujesz się zadania. Jeśli tak, zostanie ono dodane do rejestru zadań. Odmawiając, przełożysz zadanie na później.

Wykrzykniki i nazwy zadań mają różne kolory, w zależności od rodzaju zadania.

Żółty: Postać ma dla Ciebie zadanie.

Szary: Postać ma zadanie, które nie zostało jeszcze ukończone.

Zielony: Postać ma zadanie, którego wszystkie warunki zostały spełnione – możesz je zakończyć, wybierając je w oknie wyboru zadania.

Niebieski: Postać ma zadanie do wielokrotnego wykonania.

Pasek menu
W dolnej części ekranu znajduje się pasek z ikonami, które możesz kliknąć:
Gwiazdka: Otwiera menu trofeów
Książka: Otwiera dziennik zadań
Plecak: Otwiera menu ekwipunku
Postać: Otwiera kartę postaci
Koń: Otwiera kartę konia
Strzałka: Otwiera menu główne

Na pasku znajdziesz też kolorowe wskaźniki o różnych znaczeniach:
Żółty pasek: Samopoczucie konia. Jeśli jest pełny, Twój koń czuje się dobrze. Jeśli jest pusty, koń czuje się bardzo źle. Postaraj się, aby Twój koń zawsze czuł się jak najlepiej. W tym celu dopilnuj, aby zawsze był wyczyszczony, napojony, nakarmiony i wypoczęty. Jeśli Samopoczucie jest bardzo niskie, Twój koń nie będzie w stanie poruszać się szybko. Czerwony pasek: Wyczerpanie: Pełny pasek oznacza, że koń jest w dobrej formie, a pusty – że jest bardzo zmęczony. Gdy poziom spadnie do zera, wycieńczony koń zatrzyma się i nie ruszy z miejsca.
Brązowy pasek: Czystość. Pokazuje, jak zadbany jest Twój koń. Pusty pasek oznacza, że koń jest potwornie brudny i koniecznie wymaga czyszczenia!
Zielony pasek: Głód. Informuje, czy koń jest syty. Pilnuj, aby pasek zawsze był pełny. Pusty pasek oznacza, że Twój koń jest wygłodzony!
Niebieski pasek: Pokazuje, czy wierzchowcowi chce się pić. Pusty pasek oznacza, że konia natychmiast należy napoić!
Pomarańczowy pasek: Wskazuje Twój postęp na obecnym poziomie. Gdy osiągnie najwyższą wartość, przejdziesz na następny poziom. Na poziomie jedenastym postępy nie będą widoczne na pasku, gdyż jest to najwyższy poziom w grze.

Mapa
Wewnątrz podkowy w górnym prawym rogu ekranu znajduje się mapa. Kliknij ją, żeby zobaczyć powiększenie. Kliknij ponownie, by ją zamknąć. Możesz także kliknąć + i -, by przybliżać i oddalać mapę. Na mapie oznaczone są za pomocą kropek postacie, przedmioty, punkty kontrolne i punkty, w których możesz zapisać grę. Możesz również włączać i wyłączać mapę klawiszem M.
Żółta kropka: Postać ma dla Ciebie zadanie.
Szara kropka: Postać ma zadanie, które nie zostało jeszcze ukończone.
Zielona kropka: Postać ma zadanie, którego wszystkie warunki zostały spełnione.
Niebieska kropka: Postać ma zadanie do wielokrotnego wykonania.
Pomarańczowa kropka: Przedmiot potrzebny do wykonania zadania.
Biała kropka: Punkt kontrolny.
Fioletowa kropka: Punkt zapisywania gry.

Interakcja z przedmiotami
Jeśli możesz podnieść przedmiot lub obiekt lub też skorzystać z niego, kursor zmieni się w symbol ręki (przedmioty używane w aktualnym zadaniu migoczą, by zakomunikować Ci możliwość skorzystania z nich). Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby podnieść/użyć przedmiotu. Kliknięcie go spowoduje wyświetlenie się paska postępu. Gdy pasek jest pełen, działanie zostało zakończone. Jeśli to możliwe, przedmiot zostanie dodany do Twojego ekwipunku.

Dziennik zadań
Twój dziennik zadań zawiera informacje o aktualnych zadaniach. Kliknij lewym przyciskiem myszy nazwę zadania w górnej części rejestru, aby wyświetlić szczegółowe informacje o tym zadaniu. Nazwy obecnie trwających zadań mają kolor żółty, zaś tych, które wystarczy zakończyć, zgłaszając się do odpowiedniej osoby - zielony.

Jazda konna
Jeśli kursor nad koniem zmieni się w symbol siodła, możesz dosiąść wierzchowca. Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby dosiąść konia lub z niego zsiąść.
W: Przyśpiesz
S: Zwolnij
A: Skręć w lewo
D: Skręć w prawo
X: Zatrzymaj się
WAŻNE! Koń czasem samowolnie zmienia prędkość. Musisz uważać i reagować odpowiednio szybko, zmuszając go do utrzymania wymaganego tempa! Gdy strzałka prędkościomierza zaczyna migać, koń zamierza zmienić chód. Naciśnij klawisz W jeden raz, aby utrzymać dotychczasowy chód.
WAŻNE! Nie możesz dosiąść swojego konia bez odpowiedniego stroju. Toczek jest obowiązkowy!
WAŻNE! Na początku kierowanie koniem może wydać Ci się bardzo trudne. W miarę postępów w nauce jazdy kierowanie koniem zrobi się znacznie prostsze, a sam koń – coraz bardziej posłuszny.
WAŻNE! Możesz wybrać alternatywny układ klawiszy, aby kierować koniem.
Strzałka w górę lub kółko myszy w górę: Przyśpiesz
Strzałka w dół lub kółko myszy w dół: Zwolnij
Strzałka w prawo: Skręć w prawo
Strzałka w lewo: Skręć w lewo
0 na klaw. numerycznej: Skok
1 na klaw. numerycznej: Zatrzymaj się
Lewy+prawy przycisk myszy: Zatrzymaj się
Kółko myszy w górę: Szybciej
Kółko myszy w dół: Wolniej
0 na klaw. numerycznej: Skok
1 na klaw. numerycznej: Zatrzymaj się

Czyszczenie
Do czyszczenia konia potrzebna jest szczotka. Kliknij lewym przyciskiem myszy szczotkę w swoim ekwipunku, aby zmienić ją w kursor. Następnie kliknij kursorem swego wierzchowca. Pamiętaj: aby wyczyścić konia, musisz zbliżyć się do niego na odpowiednią odległość. Gdy ikona zmieni kolor na zielony, kliknij ponownie, aby rozpocząć czyszczenie. Na ekranie pojawi się pasek postępu. Gdy pasek zapełni się, czyszczenie dobiegnie końca. Jeśli koń był bardzo brudny, być może będzie trzeba wyczyścić go kilkakrotnie!

Karmienie
Nakarmisz konia odpowiednim pożywieniem (takim jak siano, różne rodzaje traw, marchewki i inne rzeczy, za którymi konie przepadają). Kliknij lewym klawiszem pokarm w swoim ekwipunku, aby zmienić go w kursor. Przesuń kursor w stronę końskiego pyska. Pamiętaj: aby nakarmić konia, musisz zbliżyć się do niego na odpowiednią odległość. Gdy ikona zmieni kolor na zielony, kliknij ponownie, aby rozpocząć karmienie. Na ekranie pojawi się pasek postępu. Gdy pasek zapełni się, karmienie dobiegnie końca. Jeśli rumak był wyjątkowo głodny, być może będzie trzeba karmić go kilkakrotnie, zanim się nasyci!

Pojenie
Aby napoić konia, potrzebujesz wiadra pełnego wody. Kliknij lewym przyciskiem myszy wiadro w swoim ekwpiunku, aby zamienić je w kursor. Przesuń następnie kursor w stronę końskiego pyska. Pamiętaj: aby napoić konia, musisz zbliżyć się do niego na odpowiednią odległość. Gdy ikona zmieni kolor na zielony, kliknij ponownie, aby rozpocząć pojenie. Na ekranie pojawi się pasek postępu. Gdy pasek zapełni się, pojenie dobiegnie końca. Jeśli koń był bardzo spragniony, być może będzie trzeba poić go kilka razy z rzędu.

Sprzątanie stajni
Do posprzątania stajni potrzebujesz szufli. Zwykle możesz znaleźć ją w stajni. Kliknij szuflę w swoim ekwipunku lewym przyciskiem myszy, aby zamienić ją w kursor. Następnie najedź kursorem na nawóz na podłodze stajni. Pamiętaj: aby móc uprzątnąć nawóz, musisz zbliżyć się do niego na odpowiednią odległość. Gdy ikona zmieni kolor na zielony, kliknij ponownie, aby rozpocząć sprzątanie. Na ekranie pojawi się pasek postępu. Gdy pasek zapełni się, sprzątanie dobiegnie końca. Często musisz długo uprzątać nawóz, zanim stajnia znów będzie czysta!

Zakupy
Gdy zapragniesz coś kupić, kliknij kasę obok sprzedawcy, aby otworzyć menu sklepu. Kliknij przedmiot, który planujesz kupić i przeciągnij go do swojego ekwipunku. Jeśli stać Cię na dany przedmiot, to kliknij „Tak”, aby dodać go do ekwipunku. Aby sprzedać przedmiot, przeciągnij go z ekwipunku do okienka „Sprzedaj” w sklepie.

Kupowanie konia
Aby zmienić konia, odwiedź stajnię i kliknij wybranego wierzchowca. Na ekranie pojawi się okienko z informacjami na temat wybranego konia. Klikając przycisk OK, zastąpisz nowo wybranym koniem swojego dotychczasowego wierzchowca.

Ekwipunek
Wszystkie swoje rzeczy przechowujesz w ekwipunku. Jeśli ekwipunek jest przepełniony, a planujesz dodać do niego nowe przedmioty, pozbądź się części rzeczy, wyrzucając je do kosza. Kliknięcie lewym przyciskiem myszy przedmiotu w ekwipunku zmieni go w kursor. Jeśli kursor zmieni kolor na fioletowy, gdy przesuniesz go na postać, konia lub miejsce, oznacza to, że możesz rozpocząć interakcję. W tym celu kliknij lewym przyciskiem myszy. To naprawdę proste!

Karta postaci gracza
Posiadasz cztery różne umiejętności: Skoki, Jazda, Kontrola i Opieka. Skoki pozwalają lepiej pokonywać przeszkody, Jazda umożliwia wydobycie z konia więcej szybkości i siły, Kontrola pozwala lepiej panować nad koniem, a Opieka sprawia, że szybciej i dokładniej czyścisz, poisz i karmisz swojego wierzchowca. Maksimum dla każdej umiejętności wynosi 100, a minimum – 0. Możesz podwyższać umiejętności, podnosząc swój poziom. Dokonasz tego, wykonując zadania, dzięki którym nabierzesz doświadczenia. Twój obecny poziom i doświadczenie, a także doświadczenie niezbędne do przejścia na następny poziom, możesz sprawdzić na karcie postaci.
W karcie możesz także uzupełniać swoje wyposażenie. Przenoś przedmioty z ekwipunku na odpowiednie miejsce na karcie. Od razu zauważysz różnicę!

Karta konia
W karcie konia możesz sprawdzić jego Siłę, Wytrzymałość, Szybkość i Samopoczucie. Od Siły zależy, ile przedmiotów koń będzie w stanie udźwignąć. Wytrzymałość pozwala utrzymywać dużą prędkość przez dłuższy czas. Szybkość determinuje maksymalną prędkość poruszania się konia. Te trzy atrybuty mają swoją wartość początkową, którą możesz zwiększać za pomocą treningu. Nigdy jednak nie przekroczy ona wartości maksymalnej.
Na Samopoczucie składają się cztery czynniki, na które musisz zwracać uwagę: pragnienie (czy koń jest spragniony: jeśli tak, należy go napoić), głód (czy koń jest głodny: jeśli tak, należy go nakarmić), zmęczenie (czy koń jest zmęczony: jeśli tak, należy pozwolić mu odpocząć lub zwolnić tempo) i czystość (czy koń jest brudny: jeśli tak, należy go wyszczotkować). Koń, którego samopoczucie się obniżyło, będzie miał gorsze wyniki (na przykład nie będzie w stanie szybko biec albo poruszać się wybranym chodem).
Na karcie konia możesz też wybrać wyposażenie dla swojego konia. Przenieś przedmioty z inwentarza w odpowiednie miejsca na karcie. Od razu zauważysz różnicę!

Następny poziom
Po przejściu na wyższy poziom możesz zdecydować, które umiejętności chcesz rozwinąć. Otwórz kartę postaci i zwiększ wartość tych umiejętności, które wydają Ci się najistotniejsze, klikając lewym przyciskiem myszy znak + obok danej umiejętności.

Dzień i noc
Gdy zapadnie noc, możesz kontynuować grę, ale wszystkie postacie udały się na spoczynek i musisz poczekać do rana na nowe zadania albo finalizację starych. Jeśli nie chcesz grać w nocy, znajdź miejsce, w którym możesz zapisać grę, a w nim wybierz opcję ”Zapisz i śpij”.

Bieg
Podczas biegu musisz zaliczać punkty kontrolne oznakowane strzałkami. Gdy miniesz jedną strzałkę, pora biec do następnej! Wygrasz, gdy przejedziesz w wyznaczonym czasie całą trasę, zaliczając po drodze wszystkie punkty kontrolne w odpowiedniej kolejności.

Skoki
Aby skoczyć, naciśnij spację podczas kłusu lub szybszego chodu. Ćwicząc skoki, musisz pokonać przeszkody, pełniące funkcję punktów kontrolnych, w kolejności wskazywanej przez strzałki i zmieścić się w limicie czasu, by wygrać.

Konkurs myśliwski
Konkurs myśliwski to konkurs skoków, w którym za strącenie poprzeczki dodawane są karne sekundy. Musisz dotrzeć do mety, zanim skończy się czas, pokonując po drodze wszystkie przeszkody!

Pieniądze
Pieniądze zarabiasz, poprawnie wykonując zadania, a także sprzedając przedmioty.
Wczytywanie i zapisywanie gry
Zawsze możesz zapisać grę, wychodząc do menu głównego i klikając odpowiedź „Tak” na pytanie, czy zapisać bieżącą grę. Aby załadować zapisaną grę, wybierz opcję „Wczytaj grę” z menu głównego, wybierz grę do wczytania (gry oznaczone są imieniem Twojej postaci i godziną ostatniego zapisania) i kliknij „Wczytaj wybraną grę”.
Grę możesz zapisać w stajni, czasem w innych wioskach, a także w wybranych miejscach (na przykład w leśnym szałasie). W ten sposób możesz później załadować grę z menu głównego i rozpocząć ją w tym samym miejscu, w którym została przerwana.


Skopiowane skądś z plików gry <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz