Witaj w Stajni Marzeń!Oto seria gier, których bohaterką jest młoda dziewczyna pragnąca wkroczyć w pełen rywalizacji świat międzynarodowego jeździectwa i zmierzyć się z najlepszymi w walce o sławę i fortunę.
Gra rozpoczyna się w momencie przybycia do stadniny, w której nauczysz się podstaw sztuki jeździeckiej i opieki nad koniem. Niedługo nadejdzie czas zajęcia się własnym wierzchowcem i dalsze szlifowanie umiejętności jeździeckich.
Chęć zostania międynarodową mistrzynią zaprowadzi Cię w wiele ciekawych miejsc, gdzie dowiesz się wszystkiego o sztuce ujeżdżania koni! W trakcie nauki poznasz wielu ludzi, którzy poproszą Cię o pomoc. Jeśli im jej udzielisz, zyskasz ich wdzięczność i wsparcie.
Czy uda Ci się stać międzynarodową mistrzynią?
Czy odważysz się zaryzykować wszystko dla zwycięstwa?
Oto Stajnia Marzeń! ☺
Jak grać
W trakcie gry, na ekranie będą wyświetlane wskazówki. Kliknij wykrzyknik (!) lewym przyciskiem myszy, aby odczytać tekst pomocy. Znajdziesz w nim przydatne informacje o grze.
Sterujesz postacią za pomocą klawiatury:
W: W przód
S: W stronę kamery
A: W lewo
D: W prawo
Spacja: Skok
Sterujesz kamerą, przesuwając kursor w kierunku krawędzi ekranu.
WSKAZÓWKA: Jeśli chcesz poruszać kamerą szybciej, naciśnij i przytrzymaj prawy przycisk myszy. Kamera zacznie poruszać się z taką samą prędkością jak kursor.
Interakcja z postaciami
Postacie, z którymi możesz porozmawiać, oznaczone są wykrzyknikiem. Najedź na nie kursorem, który zmieni się wtedy w chmurkę z wykrzyknikiem (jeśli chmurka ma szary kolor, jesteś zbyt daleko – przybliż się!). Następnie naciśnij lewy przycisk myszy.
Otworzysz w ten sposób okno z możliwością wyboru zadania, o którym chcesz z daną postacią porozmawiać. Pod koniec dialogu musisz odpowiedzieć, czy podejmujesz się zadania. Jeśli tak, zostanie ono dodane do rejestru zadań. Odmawiając, przełożysz zadanie na później.
Wykrzykniki i nazwy zadań mają różne kolory, w zależności od rodzaju zadania.
Żółty: Postać ma dla Ciebie zadanie.
Szary: Postać ma zadanie, które nie zostało jeszcze ukończone.
Zielony: Postać ma zadanie, którego wszystkie warunki zostały spełnione – możesz je zakończyć, wybierając je w oknie wyboru zadania.
Niebieski: Postać ma zadanie do wielokrotnego wykonania.
Pasek
menu
W
dolnej części ekranu znajduje się pasek z ikonami, które możesz
kliknąć:
Gwiazdka: Otwiera
menu trofeów
Książka: Otwiera
dziennik zadań
Plecak: Otwiera menu
ekwipunku
Postać: Otwiera kartę
postaci
Koń: Otwiera kartę
konia
Strzałka: Otwiera
menu główne
Na
pasku znajdziesz też kolorowe wskaźniki o różnych
znaczeniach:
Żółty pasek: Samopoczucie konia.
Jeśli jest pełny, Twój koń czuje się dobrze. Jeśli jest pusty, koń czuje się
bardzo źle. Postaraj się, aby Twój koń zawsze czuł się jak najlepiej. W tym celu
dopilnuj, aby zawsze był wyczyszczony, napojony, nakarmiony i wypoczęty. Jeśli
Samopoczucie jest bardzo niskie, Twój koń nie będzie w stanie poruszać się
szybko. Czerwony pasek: Wyczerpanie: Pełny pasek oznacza, że koń jest w dobrej
formie, a pusty – że jest bardzo zmęczony. Gdy poziom spadnie do zera,
wycieńczony koń zatrzyma się i nie ruszy z miejsca.
Brązowy pasek: Czystość. Pokazuje,
jak zadbany jest Twój koń. Pusty pasek oznacza, że koń jest potwornie brudny i
koniecznie wymaga czyszczenia!
Zielony pasek: Głód. Informuje, czy
koń jest syty. Pilnuj, aby pasek zawsze był pełny. Pusty pasek oznacza, że Twój
koń jest wygłodzony!
Niebieski pasek: Pokazuje, czy
wierzchowcowi chce się pić. Pusty pasek oznacza, że konia natychmiast należy
napoić!
Pomarańczowy pasek: Wskazuje Twój
postęp na obecnym poziomie. Gdy osiągnie najwyższą wartość, przejdziesz na
następny poziom. Na poziomie jedenastym postępy nie będą widoczne na pasku, gdyż
jest to najwyższy poziom w grze.
Mapa
Wewnątrz podkowy w
górnym prawym rogu ekranu znajduje się mapa. Kliknij ją, żeby zobaczyć
powiększenie. Kliknij ponownie, by ją zamknąć. Możesz także kliknąć + i -, by
przybliżać i oddalać mapę. Na mapie oznaczone są za pomocą kropek postacie,
przedmioty, punkty kontrolne i punkty, w których możesz zapisać grę. Możesz
również włączać i wyłączać mapę klawiszem M.
Żółta kropka: Postać
ma dla Ciebie zadanie.
Szara kropka: Postać ma zadanie, które nie zostało
jeszcze ukończone.
Zielona kropka: Postać ma zadanie, którego
wszystkie warunki zostały spełnione.
Niebieska kropka: Postać ma zadanie do
wielokrotnego wykonania.
Pomarańczowa kropka:
Przedmiot potrzebny do wykonania zadania.
Biała kropka: Punkt
kontrolny.
Fioletowa kropka:
Punkt zapisywania gry.
Interakcja
z przedmiotami
Jeśli możesz podnieść przedmiot lub obiekt lub też
skorzystać z niego, kursor zmieni się w symbol ręki (przedmioty używane w
aktualnym zadaniu migoczą, by zakomunikować Ci możliwość skorzystania z nich).
Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby podnieść/użyć przedmiotu. Kliknięcie go
spowoduje wyświetlenie się paska postępu. Gdy pasek jest pełen, działanie
zostało zakończone. Jeśli to możliwe, przedmiot zostanie dodany do Twojego
ekwipunku.
Dziennik
zadań
Twój
dziennik zadań zawiera informacje o aktualnych zadaniach. Kliknij lewym
przyciskiem myszy nazwę zadania w górnej części rejestru, aby wyświetlić
szczegółowe informacje o tym zadaniu. Nazwy obecnie trwających zadań mają kolor
żółty, zaś tych, które wystarczy zakończyć, zgłaszając się do odpowiedniej osoby
- zielony.
Jazda
konna
Jeśli kursor nad koniem zmieni się w symbol
siodła, możesz dosiąść wierzchowca. Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby dosiąść
konia lub z niego zsiąść.
W:
Przyśpiesz
S:
Zwolnij
A: Skręć w
lewo
D: Skręć w
prawo
X:
Zatrzymaj się
WAŻNE! Koń czasem samowolnie zmienia prędkość.
Musisz uważać i reagować odpowiednio szybko, zmuszając go do utrzymania
wymaganego tempa! Gdy strzałka prędkościomierza zaczyna migać, koń zamierza
zmienić chód. Naciśnij klawisz W jeden raz, aby utrzymać dotychczasowy
chód.
WAŻNE! Nie możesz dosiąść swojego konia bez
odpowiedniego stroju. Toczek jest
obowiązkowy!
WAŻNE! Na początku kierowanie koniem może wydać Ci
się bardzo trudne. W miarę postępów w nauce jazdy kierowanie koniem zrobi się
znacznie prostsze, a sam koń – coraz bardziej
posłuszny.
WAŻNE! Możesz wybrać alternatywny układ klawiszy,
aby kierować koniem.
Strzałka w górę lub kółko myszy w górę:
Przyśpiesz
Strzałka w dół lub
kółko myszy w dół: Zwolnij
Strzałka w prawo:
Skręć w prawo
Strzałka w lewo:
Skręć w lewo
0 na klaw.
numerycznej: Skok
1 na klaw.
numerycznej: Zatrzymaj się
Lewy+prawy przycisk myszy: Zatrzymaj
się
Kółko myszy w górę:
Szybciej
Kółko myszy w dół:
Wolniej
0 na
klaw. numerycznej: Skok
1 na
klaw. numerycznej: Zatrzymaj się
Czyszczenie
Do
czyszczenia konia potrzebna jest szczotka. Kliknij lewym przyciskiem myszy
szczotkę w swoim ekwipunku, aby zmienić ją w kursor. Następnie kliknij kursorem
swego wierzchowca. Pamiętaj: aby wyczyścić konia, musisz zbliżyć się do niego na
odpowiednią odległość. Gdy ikona zmieni kolor na zielony, kliknij ponownie, aby
rozpocząć czyszczenie. Na ekranie pojawi się pasek postępu. Gdy pasek zapełni
się, czyszczenie dobiegnie końca. Jeśli koń był bardzo brudny, być może będzie
trzeba wyczyścić go kilkakrotnie!
Karmienie
Nakarmisz konia odpowiednim pożywieniem (takim jak
siano, różne rodzaje traw, marchewki i inne rzeczy, za którymi konie
przepadają). Kliknij lewym klawiszem pokarm w swoim ekwipunku, aby zmienić go w
kursor. Przesuń kursor w stronę końskiego pyska. Pamiętaj: aby nakarmić konia,
musisz zbliżyć się do niego na odpowiednią odległość. Gdy ikona zmieni kolor na
zielony, kliknij ponownie, aby rozpocząć karmienie. Na ekranie pojawi się pasek
postępu. Gdy pasek zapełni się, karmienie dobiegnie końca. Jeśli rumak był
wyjątkowo głodny, być może będzie trzeba karmić go kilkakrotnie, zanim się
nasyci!
Pojenie
Aby
napoić konia, potrzebujesz wiadra pełnego wody. Kliknij lewym przyciskiem myszy
wiadro w swoim ekwpiunku, aby zamienić je w kursor. Przesuń następnie kursor w
stronę końskiego pyska. Pamiętaj: aby napoić konia, musisz zbliżyć się do niego
na odpowiednią odległość. Gdy ikona zmieni kolor na zielony, kliknij ponownie,
aby rozpocząć pojenie. Na ekranie pojawi się pasek postępu. Gdy pasek zapełni
się, pojenie dobiegnie końca. Jeśli koń był bardzo spragniony, być może będzie
trzeba poić go kilka razy z rzędu.
Sprzątanie
stajni
Do
posprzątania stajni potrzebujesz szufli. Zwykle możesz znaleźć ją w stajni.
Kliknij szuflę w swoim ekwipunku lewym przyciskiem myszy, aby zamienić ją w
kursor. Następnie najedź kursorem na nawóz na podłodze stajni. Pamiętaj: aby móc
uprzątnąć nawóz, musisz zbliżyć się do niego na odpowiednią odległość. Gdy ikona
zmieni kolor na zielony, kliknij ponownie, aby rozpocząć sprzątanie. Na ekranie
pojawi się pasek postępu. Gdy pasek zapełni się, sprzątanie dobiegnie końca.
Często musisz długo uprzątać nawóz, zanim stajnia znów będzie
czysta!
Zakupy
Gdy
zapragniesz coś kupić, kliknij kasę obok sprzedawcy, aby otworzyć menu sklepu.
Kliknij przedmiot, który planujesz kupić i przeciągnij go do swojego ekwipunku.
Jeśli stać Cię na dany przedmiot, to kliknij „Tak”, aby dodać go do ekwipunku.
Aby sprzedać przedmiot, przeciągnij go z ekwipunku do okienka „Sprzedaj” w
sklepie.
Kupowanie
konia
Aby
zmienić konia, odwiedź stajnię i kliknij wybranego wierzchowca. Na ekranie
pojawi się okienko z informacjami na temat wybranego konia. Klikając przycisk
OK, zastąpisz nowo wybranym koniem swojego dotychczasowego
wierzchowca.
Ekwipunek
Wszystkie swoje rzeczy przechowujesz w ekwipunku.
Jeśli ekwipunek jest przepełniony, a planujesz dodać do niego nowe przedmioty,
pozbądź się części rzeczy, wyrzucając je do kosza. Kliknięcie lewym przyciskiem
myszy przedmiotu w ekwipunku zmieni go w kursor. Jeśli kursor zmieni kolor na
fioletowy, gdy przesuniesz go na postać, konia lub miejsce, oznacza to, że
możesz rozpocząć interakcję. W tym celu kliknij lewym przyciskiem myszy. To
naprawdę proste!
Karta
postaci gracza
Posiadasz cztery różne umiejętności: Skoki, Jazda,
Kontrola i Opieka. Skoki pozwalają lepiej pokonywać przeszkody, Jazda umożliwia
wydobycie z konia więcej szybkości i siły, Kontrola pozwala lepiej panować nad
koniem, a Opieka sprawia, że szybciej i dokładniej czyścisz, poisz i karmisz
swojego wierzchowca. Maksimum dla każdej umiejętności wynosi 100, a minimum – 0.
Możesz podwyższać umiejętności, podnosząc swój poziom. Dokonasz tego, wykonując
zadania, dzięki którym nabierzesz doświadczenia. Twój obecny poziom i
doświadczenie, a także doświadczenie niezbędne do przejścia na następny poziom,
możesz sprawdzić na karcie postaci.
W
karcie możesz także uzupełniać swoje wyposażenie. Przenoś przedmioty z ekwipunku
na odpowiednie miejsce na karcie. Od razu zauważysz
różnicę!
Karta
konia
W karcie konia możesz
sprawdzić jego Siłę, Wytrzymałość, Szybkość i Samopoczucie. Od Siły zależy, ile
przedmiotów koń będzie w stanie udźwignąć. Wytrzymałość pozwala utrzymywać dużą
prędkość przez dłuższy czas. Szybkość determinuje maksymalną prędkość poruszania
się konia. Te trzy atrybuty mają swoją wartość początkową, którą możesz
zwiększać za pomocą treningu. Nigdy jednak nie przekroczy ona wartości
maksymalnej.
Na
Samopoczucie składają się cztery czynniki, na które musisz zwracać uwagę:
pragnienie (czy koń jest spragniony: jeśli tak, należy go napoić), głód (czy koń
jest głodny: jeśli tak, należy go nakarmić), zmęczenie (czy koń jest zmęczony:
jeśli tak, należy pozwolić mu odpocząć lub zwolnić tempo) i czystość (czy koń
jest brudny: jeśli tak, należy go wyszczotkować). Koń, którego samopoczucie się
obniżyło, będzie miał gorsze wyniki (na przykład nie będzie w stanie szybko biec
albo poruszać się wybranym chodem).
Na
karcie konia możesz też wybrać wyposażenie dla swojego konia. Przenieś
przedmioty z inwentarza w odpowiednie miejsca na karcie. Od razu zauważysz
różnicę!
Następny
poziom
Po
przejściu na wyższy poziom możesz zdecydować, które umiejętności chcesz
rozwinąć. Otwórz kartę postaci i zwiększ wartość tych umiejętności, które wydają
Ci się najistotniejsze, klikając lewym przyciskiem myszy znak + obok danej
umiejętności.
Dzień
i noc
Gdy zapadnie noc, możesz kontynuować grę, ale
wszystkie postacie udały się na spoczynek i musisz poczekać do rana na nowe
zadania albo finalizację starych. Jeśli nie chcesz grać w nocy, znajdź miejsce,
w którym możesz zapisać grę, a w nim wybierz opcję ”Zapisz i
śpij”.
Bieg
Podczas biegu musisz zaliczać punkty kontrolne
oznakowane strzałkami. Gdy miniesz jedną strzałkę, pora biec do następnej!
Wygrasz, gdy przejedziesz w wyznaczonym czasie całą trasę, zaliczając po drodze
wszystkie punkty kontrolne w odpowiedniej
kolejności.
Skoki
Aby skoczyć, naciśnij
spację podczas kłusu lub szybszego chodu. Ćwicząc skoki, musisz pokonać
przeszkody, pełniące funkcję punktów kontrolnych, w kolejności wskazywanej przez
strzałki i zmieścić się w limicie czasu, by
wygrać.
Konkurs
myśliwski
Konkurs myśliwski to
konkurs skoków, w którym za strącenie poprzeczki dodawane są karne sekundy.
Musisz dotrzeć do mety, zanim skończy się czas, pokonując po drodze wszystkie
przeszkody!
Pieniądze
Pieniądze
zarabiasz, poprawnie wykonując zadania, a także sprzedając
przedmioty.
Wczytywanie
i zapisywanie gry
Zawsze możesz
zapisać grę, wychodząc do menu głównego i klikając odpowiedź „Tak” na pytanie,
czy zapisać bieżącą grę. Aby załadować zapisaną grę, wybierz opcję „Wczytaj grę”
z menu głównego, wybierz grę do wczytania (gry oznaczone są imieniem Twojej
postaci i godziną ostatniego zapisania) i kliknij „Wczytaj wybraną
grę”.
Grę możesz
zapisać w stajni, czasem w innych wioskach, a także w wybranych miejscach (na
przykład w leśnym szałasie). W ten sposób możesz później załadować grę z menu
głównego i rozpocząć ją w tym samym miejscu, w którym została
przerwana.
Skopiowane skądś z plików gry <3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz